۱۳۸۹ مرداد ۱۶, شنبه

اندونزی با مبارزه با جنگل زدایی موافقت کرد


20 درصد از دی اکسید کربن که وارد اتمفسر زمین می شود در اثر جنگل زدایی است
سوسیلیو بمبانگ یودهویونو، رئیس جمهوری اندونزی روز پنجشنبه (27 مه)، اعلام کرد کشورش برنامه جدیدی را برای جلوگیری از جنگل زدایی معرفی کرده که هدف آن، مقابله با تغییرات اقلیمی است.
این تصمیم بخشی از توافق میان این کشور با نروژ و آلمان است.
اندونزی با نروژ و آلمان به توافقی دست یافته است که بنا به آن برای دو سال جنگل زدایی نخواهد کرد تا گازهای گلخانه ای این کشور کاهش یابد.
در مقابل این تعهد، نروژ و آلمان وعده داده اند یک و نیم میلیارد دلار کمک مالی به اندونزی کنند تا این کشور بتواند هزینه نظارت بر و محافظت از جنگل های خود را تامین کند.
آقای یودهویونو امروز در کنفرانس خبری مشترک با وزیر امور خارجه نروژ گفت: "ما برای دو سال جنگل زدایی و تبدیل این مناطق به زمین هموار را به حال تعلیق در می آوریم."
صلح سبز، سازمان غیردولتی مدافع محیط زیست که در دهها کشور جهان نمایندگی دارد، از این توافق استقبال کرده اما مصرانه از اندونزی خواسته مجوزهایی را که پیشتر برای قطع درختان جنگلی صادر کرده است، مجددا بررسی کند.
بانک جهانی می گوید اندونزی در رده بندی کشورهای تولید کننده گازهای گلخانه ای جهان، در ردیف سوم قرار دارد.
توافق تازه در حالی اعلام شده است که امروز در در اسلو، پایتخت نروژ، کنفرانسی در باره تغییرات اقلیمی و جنگل زدایی برگزار می شود.
انتظار می رود در این گردهمایی مقام های ارشد از پنجاه کشور جهان شرکت کنند.
نروژ می گوید که کشورهای صنعتی وعده داده اند برای مبارزه با جنگل زدایی پانصد میلیون دلار کمک مالی کنند.
در کنفرانس بین المللی تغییرات اقلیمی در کپنهاگ دانمارک که در ماه دسامبر برگزار شد، کشورهای شرکت کننده موافقت کردند سه و نیم میلیارد دلار برای جلوگیری از جنگل زدایی کمک مالی کنند.
دانشمندان حجم بالای گازهای گلخانه ای را مسبب گرمایش زمین و عواقب زیست محیطی آن می دانند.
20 درصد از گازهای گلخانه ای که به اتمسفر زمین متصاعد می شود، ناشی از جنگل زدایی - سوزاندن مناطق پوشیده از درخت برای تبدیل آن به زمین های زراعی، جاده یا شهرک است.
منبع: دویچه وله

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر