۱۳۸۹ تیر ۷, دوشنبه

توپ فوتبال مجهز به پنل خورشیدی

soccer_narenji_ir.jpg
یک شرکت تايوانی به نام Greendix این بار پنل های ذخیره کننده نور خورشيد را در جداره خارجی یک توپ فوتبال جاسازی کرده است و ادعا می کند که سازنده اولين توپ فوتبال مجهز به پنل های خورشیدی، در دنیا می باشد. اما هدف این کار چه بوده است؟ ژوزف لین طراح اصلی این توپ می گوید ما می خواستیم نشان بدهیم که پنل های خورشیدی می توانند با هر چیزی مخلوط شوند تا در زندگی روزانه ما استفاده گردند. پنل خورشیدی روی یک توپ فوتبال به خوبی نشان می دهد که چقدر می توان از آنها در جاهای مختلف استفاده کرد.

قطعات 5 ضلعی مشکی که بر روی هر توپ فوتبال دیده می شوند، جای خود را با پنل های خورشیدی عوض کرده اند. همچنین در داخل اين توپ حس گر های حرکتی و چند قطعه الکترونیکی صوتی جاسازی شده که می توانند با ذخیره انرژی نور خورشيد و تبديل آن به برق مصرفی اين قطعات، به محض وارد شدن اولین ضربه به توپ، صوتی را جهت مسير یابی توليد کنند. تا افراد نابینا هم بتوانند فوتبال بازی کنند.

آقای جوزف لين می گوید، طرح اين توپ علاوه بر اينکه برای بازی کردن افراد کم بينا و کسانيکه با اختلالات بینایی مواجه هستند ارائه شده، ثابت می کند که پنل های خورشيدی در هر وسيله ای قابل جاسازی هستند و بدون هیچ محدوديتی می توان از آنها برای مصرف بهینه انرژی استفاده نمود. 
منبع:سایت نارنجی
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر